Hayatımızda ne kadar çok sınav var: SBS,YGS, LYS, KPSS, TUS, ALES ve diğerleri… Bu program, öğrencilerin kendilerini tanımalarını, kişisel stratejilerini belirlemelerini, güçlü yanlarını ve yeteneklerini keşfetmelerini, hedefler koymalarını sağlar. Bunları öğrencilerin kaynaklarını daha iyi kullanabilmelerine yönelik yol haritası ve eylem planı yapmalarını destekleyerek, doğru sorular sormaya teşvik edip sorgulama gücünü arttırarak yapar.
EĞİTİM İÇERİĞİ
YER: İzmir Genel Merkezimiz, Marmaris, Ortaca ve diğer şubelerimiz
NLP TEKNİKLERİYLE ANLAYARAK HIZLI OKUMA
Raporlar, e-mailler, ders notları, kitaplar, ödevler… Bilimsel olarak kanıtlanmış tekniklerle hem okuma hızınızı üç-beş katına kadar arttırabilir hem de okuduklarınızı hafızanızda tutmayı başararak, gereksiz bilgi yükünden kurtulabilirsiniz. Böylelikle size ve sevdiklerinize daha çok zaman kalır.
Anlayarak hızlı okuma becerinizi geliştirerek nelere sahip olacaksınız?
Anlama kapasiteniz artar.Okuma zevkiniz gelişir.Sınavlarda soru çözme hızınız artar.Ödev ve rapor hazırlama, sunum yapma kaliteniz artar.Kelime ve bilgi dağarcığınız genişler.Karar verme süreciniz kısalır ve daha doğru kararlar verebilirsiniz.Düşünce gücünüz gelişir.Konuşma beceriniz artar.İletişim beceriniz artar.İnsanları daha kolay tanırsınız.Dikkat, odaklanma ve konsantrasyon becerileriniz artar.Özgüveniniz artar.Okuma – göz ilişkisini kavrarsınız.
EĞİTİM İÇERİĞİ
YER: İzmir Genel Merkezimiz, Marmaris, Ortaca ve diğer şubelerimiz
ÖĞRENCİ KOÇLUĞU
Okula başlama yaşı küçüldü ve öğrenim süresi arttı. Çocuklar ve gençler, öğrenim süreleri boyunca hem giderek çok daha fazla sınavla karşı karşıya kalıyorlar hem de kariyer için gereken donanımın daha fazla olması beklentisi sürekli olarak artıyor. Bir yandan da öğrencinin dikkatini dağıtan medyatik ya da sanal uyaranlar var çevrede.
Günümüzün koşullarında ebeveynlerin, kendi öğrencilik sürecindeki yöntemleri uygulamasını çocuğundan beklemesi pek gerçekçi değil. Değişen koşullar yeni yöntemlerin uygulamasını da beraberinde getiriyor.
Şu soruları kendinize sordunuz mu?
Öğrenmenin evrelerini biliyor musunuz?Çocuğunuzun konsantrasyon problemi var mı?Çocuğunuzun iletişim problemi var mı?Çocuğunuz sorumluluk alıyor mu?Çocuğunuz derslerini yeterince çalışıyor mu?Çocuğunuz kitap okumayı seviyor mu?Çocuğunuzun okuma hızı yeterli mi, okuduklarını daha iyi anlasın ister misiniz?
EĞİTİM İÇERİĞİ
YER: İzmir Genel Merkezimiz, Marmaris, Ortaca ve diğer şubelerimiz
HEDEF KOÇLUĞU
Ne olmak ya da ne yapmak istiyorsunuz? Hayat sizin yanınız sıra akıp gidiyor mu? Kimi zaman akıntıya karşı kürek çektiğinizi mi düşünüyorsunuz? Aynaya baktığınızda gördüğünüz kişi olmak istediğiniz kişi değil mi? Karar vermekte zorlanıyor musunuz? Verdiğiniz kararları uygulamak için yeterli gücü ve isteği bulamıyor musunuz? Geçmişte yaşadıklarınız sizde yeni girişimlerde bulunma yönünde engelliyor mu? Kendinizi eli kolu bağlı gibi mi hissediyorsunuz? Yanlış olduğunu bile bile bazı alışkanlıklarınızdan vazgeçmiyor musunuz? Çalışmak için güçlük mü yaşıyorsunuz ya da çok çalıştığınız halde yeterince başarılı değil misiniz?
BİZİMLE ÇALIŞMAK İÇİN DAHA NE KADAR BEKLEYECEKSİNİZ?
EĞİTİM İÇERİĞİ
YER: İzmir Genel Merkezimiz, Marmaris, Ortaca ve diğer şubelerimiz
MOTİVASYON EĞİTİMİ
İster “Benim yıldızım düşük” deyin, ister, “Kendim için bir şeyler yapmak istiyorum ama nereden başlayacağımı bilemiyorum” deyin, ister, “Hayatın yükü çok ağır geliyor” deyin, ister “Çok hızlı karar veriyorum ama sürdüremiyorum” deyin isterseniz “Ben maymun iştahlıyım” deyin. Kesin olan bir şey varsa o da başlamak ya da sürdürmek için gerekli motivasyona sahip değilsiniz.
Başarmanın tadına varmak istiyorsanız,Aldığınız kararların ardında durmak istiyorsanızYaşamın size sunduğu eşsiz fırsatları değerlendirmek istiyorsanız…
EĞİTİM İÇERİĞİ
YER: İzmir Genel Merkezimiz ve şubelerimiz
DİKKAT, ODAKLANMA VE KONSANTRASYON
Aşağıdaki cümlelerden kaç tanesini kullandınız ve bundan rahatsız oldunuz?
Okurken ya da çalışırken kelimeler sanki beynimden uçup gidiyor.Sayfalarca okuyorum bir de bakıyorum ki hiçbir şey okumamışım.Ders çalışırken ya da okurken aklıma bin türlü şey geliyor.Ders dinlerken çok sıkılıyorum.Yazmayı sevmiyorum.Okumayı sevmiyorum.Sınıfta kendimden geçiyorum sanki orada değilim.Yüzlerce defa önünden geçtim hiç görmemişim.Aradığımı bulamıyorum.Aa! Hiç fark etmedim.Ben öğlen ne yediğimi bile hatırlamıyorum ki?
Bunları değiştirmeye, hayatı doya doya ve farkında olarak yaşamaya var mısınız?
EĞİTİM İÇERİĞİ
YER: İzmir Genel Merkezimiz, Marmaris, Ortaca ve diğer şubelerimiz
KİŞİSEL ATALETİ YENMEK, ERTELEMEYİ BIRAKMAK
Başarılı olmak istiyorsunuz. Bunun için neler yapmanız/neler yapmamanız gerektiğini biliyorsunuz. Aslına bakarsanız bunları nasıl yapacağınızı ya da neden yapmamanız gerektiğini de biliyorsunuz. Kazanabileceklerinizi ya da kaybettiklerinizi farkındasınız. Yine de bir şeyler yapmak için harekete geçemiyorsunuz. Sanki sizi tutan harekete geçmenizi engelleyen görünmez bağlarla bağlısınız. Oysa, düşüncelerini yönetemeyen başka hiçbir şeyi yönetemez.
Gelin şu soruları birlikte cevaplayalım:
EĞİTİM İÇERİĞİ
YER: İzmir Genel Merkezimiz, Marmaris, Ortaca ve diğer şubelerimiz
ZAMAN YÖNETİMİ
Yapılacak ne çok şey ve yerine getirilmesi gereken ne çok sorumluluk var.
Sorumluluklarınız kendiniz için ayırmak istediğiniz zamandan mı çalıyor?Günümüzün zorlu koşulları sizi mekanikleştiriyor mu?Hayatın zevklerini erteleme ile sorumluluklarını yapma arasında sıkıştınız mı?Ne yaparsanız yapın aklınız yapamadıklarınızda mı kalıyor?Yapılacak bunca şey ve yapmak için bunca az zaman varken hepsine birden yetişebilmenin mümkün olamadığını mı düşünüyorsunuz?
Daima bir çözüm vardır. Gelin çözümleri birlikte yaratalım.
EĞİTİM İÇERİĞİ
YER: İzmir Genel Merkezimiz, Marmaris, Ortaca ve diğer şubelerimiz
ÖZGÜVEN EĞİTİMİ
Aşağıdaki cümlelerden kaç tanesini kullandınız ve bundan rahatsız oldunuz?
Öğretmen bana soru sorduğunda aklımdakiler tamamen uçup gidiyor.Derste anlamadığım bir kısmın tekrar edilmesini isteyemiyorum.Sınavlar ve sunumlar öncesinde karnım ağrıyor, ter basıyor.Neyi bilip neyi bilmediğimi bilmiyorum.İnsanların benimle dalga geçeceği endişesiyle göze görünmemeye çalışıyorum.İnsanlarla gözgöze gelemiyorum.Tanımadığım insanlarla konuşurken elimi kolumu nereye koyacağımı şaşırıyorum.Topluluk karşısında konuşmak benim için ölüm.Beğendiğim kızı/erkeği gördüğümde sanki dilim tutuluyor.O bana bakmaz ki!Kendimi çirkin buluyorum.Benim hiçbir şeye yeteneğim yok.
Bunları değiştirmek istiyorsanız, aynada gördüğünüz kişiyi sevmek istiyorsanız, özünüze güvenmek için birlikte çalışmaya da hazırsınız demektir.
EĞİTİM İÇERİĞİ
YER: İzmir Genel Merkezimiz, Marmaris, Ortaca ve diğer şubelerimiz
BEDEN DİLİ VE ETKİLİ İLETİŞİM
İletişim, söylediğimiz sözcüklerden çok daha fazlasını içerir. Hiçbir şey söylememek bile bir iletişim yöntemidir. İletişim sırasında asıl etkinin %55 oranında beden diliyle (duruş, el hareketleri, göz teması, vs.), %38 oranında ses tonu ve tınısıyla, sadece %7 oranında söylenen sözcüklerle verildiğini kanıtlayan araştırmalar yapılmıştır. Bu yüzdeler elbette bazı durumlarda değişiklik gösterebilir. Ama öyle görünüyor ki mesajınızı karşı tarafa ulaştırırken önemli olan ne söylediğiniz değil, nasıl söylediğinizdir. İyi bir iletişimci olmak istiyorsanız, beden dilinizi doğru kullanmak kadar başkalarının beden dilini de doğru yorumlamayı öğrenmeniz gerekir.
EĞİTİM İÇERİĞİ
YER: İzmir Genel Merkezimiz, Marmaris, Ortaca ve diğer şubelerimiz
ETKİLİ SUNUM YAPABİLME
Günümüzde görselliğin önemi çok büyük. Teknolojinin bu kadar hızlı geliştiği günümüzde görsel malzemeleri teknolojiyle birleştirmek, sınırlı zamanı olan dikkat ve ilgisi çabuk dağılan izleyicilere sunum yapabilmek, hele de topluluk karşısında heyecanlanmadan kendinizi ve vermek istediğiniz mesajları doğru ve etkili bir şekilde iletebilmek beceri istiyor.
EĞİTİM İÇERİĞİ
YER: İzmir Genel Merkezimiz, Marmaris, Ortaca ve diğer şubelerimiz
LİDERLİK EĞİTİMİ
Bazı insanlar doğuştan daha rekabetçi olurlar ve hemen dikkati çekerler. Oysa lider olmak, başkalarının hakkını çiğnemek, kaba kuvvetle ya da ağız kalabalığıyla dediğini yaptırmak değildir. Etkili bir lider olabilmek için;
gibi beceriler gerekir. Bu becerilere sahip olmak için iri bir vücuda yüksek perdeden çıkan sese gerek yoktur.
Herkesin içinde, açığa çıkarılmayı ekleyen bir lider vardır. Gelin içinizdeki lideri birlikte çıkaralım.